Nazorg
In sommige gevallen duurt het enkele dagen (soms enkele weken) voor de uitslag van een onderzoek bekend is. Deze wordt dan telefonisch met u en/of uw dierenarts besproken. Het kan ook voorkomen dat een tweede afspraak nodig is voor meer onderzoek of een aanvullende behandeling.
Als u al eens met uw huisdier in het dierenziekhuis bent geweest en het gaat plotseling niet goed met uw dier, neem dan direct contact op met uw eigen dierenarts. Is er sprake van een spoedeisende situatie, dan kan uw dierenarts 24 uur per dag contact met ons opnemen. Lees meer over spoedgevallen.
Telefonisch consult spreekuur
Als u na thuiskomst nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Er wordt dan voor u een telefonisch consult ingepland met één van de behandelend artsen. Voor een telefonisch consult kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Herhaalrecept / aanvullende medicatie
Wanneer er door ons medicatie is voorgeschreven en er aanvullende medicatie nodig is, zijn er verschillende mogelijkheden:
- In sommige gevallen heeft u op het eerste recept een herhaling gekregen. U kunt dit in de meeste gevallen terugvinden op het etiket van de apotheek. Indien dit bij u van toepassing is of u twijfelt of er nog een herhaling beschikbaar is, neem dan contact op met de apotheek over herhaalmedicatie.
- Heeft u een nieuw recept nodig, dan kan uw eigen dierenarts deze ook voor u uitschrijven. Indien u het nieuwe recept via ons wilt laten verlopen, vragen wij u dit in de regel 5 werkdagen van tevoren aan te vragen. Op deze manier kunnen wij ervoor zorgen dat de medicatie op tijd klaarstaat. Aan het uitschrijven van een recept zijn kosten verbonden. Heeft u de medicatie eerder nodig dan binnen 5 werkdagen? Dan kan het zijn dat er een spoedtoeslag in rekening wordt gebracht. Voor het aanvragen van een nieuw recept kunt u contact opnemen met de betreffende behandelend arts, via receptieukg@uu.nl of via 030 253 9411.
Eigen dierenarts
Bij patiënten die verwezen zijn houden wij de eigen dierenarts altijd op de hoogte over de situatie van uw dier. Heeft u geen verwijsbrief (omdat u een afspraak heeft bij een afdeling waar een verwijsbrief niet nodig is) en wilt u toch dat wij uw dierenarts op de hoogte houden, dan kunt u dit tijdens het consult aangeven.
Klantenservice
Wij proberen u en uw huisdier zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, vertel het ons dan. Wij stellen uw mening namelijk erg op prijs.
Problemen rond het kliniekbezoek kunt u allereerst bespreken met de dierenarts/specialist. Mocht dit niet tot een oplossing leiden dan kunt u uw op- of aanmerkingen over de gang van zaken binnen onze kliniek (met betrekking tot organisatie, communicatie, behandeling of factuur) sturen naar:
Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren
T.a.v. Klantenservice
Yalelaan 108, 3584 CM Utrecht
klantenserviceukg@uu.nl
Alle overige vragen of opmerkingen kunt u mailen naar receptieukg@uu.nl.
Uw inbreng geeft ons de mogelijkheid om samen met u een oplossing te vinden en helpt ons daarbij ook om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.