Voorafgaand aan het bezoek
Telefonisch contact vooraf
Wij verzoeken u altijd van te voren telefonisch contact met ons op te nemen. Hierdoor kunnen wij ons goed voorbereiden op de komst van u en uw huisdier.
Ons telefoonnummer is: 0900-222 3000
Wanneer u ons belt, krijgt u een van onze paraveterinairen aan de telefoon. Deze zal de ernst van de klachten zo goed mogelijk inschatten en in overleg met u advies geven of een afspraak met u inplannen. Wij proberen op deze manier wachttijden zoveel mogelijk te beperken.
Belangrijke papieren
Als u met uw hond of kat komt, moet u het volgende meenemen:
- een kopie van de stamboom, indien in bezit
- het dierenpaspoort, indien in bezit
- het inentingenboekje
- uw geldige legitimatiebewijs
Als uw huisdier reeds onder behandeling is bij uw dierenarts verzoeken wij u, zo mogelijk, informatie over de behandeling en voorgeschreven medicatie mee te nemen bij uw bezoek aan de Spoedkliniek. Deze informatie kan ons helpen zo snel en efficiënt mogelijk de spoedeisende hulp te verlenen.
Waar vindt u ons?
U vindt de Spoedkliniek op het terrein van de faculteit Diergeneeskunde in het gebouw van de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren.
Yalelaan 108
3584 CM Utrecht
Tijdens het bezoek
Bij aankomst
U kunt parkeren op de parkeerplaats direct voor de ingang. Uit de automaat bij de slagboom komt een parkeerkaart. Deze heeft u ook weer nodig om het terrein te kunnen verlaten (parkeren is gratis voor patiënteigenaren, maar vergeet niet bij vertrek de parkeerkaart door ons te laten scannen).
Vervolgens belt u aan bij de hoofdingang van de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren. De deur wordt voor u geopend. U loopt dan rechtdoor naar het einde van de wachtkamer. Daar meldt u zich met uw huisdier bij de balie van de Spoedkliniek.
Wachtkamer
Daarna neemt u met uw dier plaats in de aparte wachtkamer van de Spoedkliniek. Het kan voorkomen dat er ondertussen een ander dier arriveert dat ernstiger ziek is dan uw huisdier. Soms moet u dan wat langer wachten dan gepland. Wij hopen in deze gevallen op uw begrip. Vanuit de wachtkamer wordt u opgehaald door de dierenarts of door een van de coassistenten. Samen met uw dier gaat u dan naar een van de polikliniekkamers.
Opname
Afhankelijk van de ernst van de situatie kan uw dier na behandeling meteen weer naar huis, of bij ons worden opgenomen voor verdere behandeling of observatie. De Spoedkliniek heeft een eigen verpleegafdeling, waar dieren met enige regelmaat langere tijd verblijven.
Behandelovereenkomst
Voor behandeling bij de Spoedkliniek vragen wij u altijd om een behandelovereenkomst te ondertekenen. Een exemplaar van de behandelovereenkomst is op te vragen bij de balie van de Spoedkliniek. U kunt de tekst van de behandelovereenkomst ook downloaden in pdf-formaat:
- Overeenkomst voor diergeneeskundige behandeling – Nederlands
- Vertrag zur Durchführung von veterinärmedizinischen Behandlungen – Deutsch
- Contract for veterinary treatment – English
Bij aankomst in de kliniek ondertekent u de behandelovereenkomst. Voor iedere nieuwe behandeling of nieuwe patiënt wordt een nieuwe behandelovereenkomst gesloten.
Kosten
We zullen altijd proberen een schatting van de kosten te geven. Het is bij spoedeisende hulp echter soms moeilijk in te schatten wat er precies moet gebeuren. Daarom is het vooraf onmogelijk om exact de hoogte van de rekening te bepalen. Als de kosten veel hoger gaan uitvallen dan van te voren geschat, zal de dienstdoende dierenarts u hiervan op de hoogte brengen.
Aan een kostenschatting kunt u geen rechten ontlenen. Het blijft een schatting en het is dus geen prijsafspraak.
U ontvangt de rekening na afloop van de behandeling of bij het ophalen van uw huisdier na een opname, onderzoek of operatie. U kunt bij ons betalen via pinpas. Meer informatie rondom het betalen van de rekening kunt u vinden in de behandelovereenkomst.